Klicka här för en talversion av Unga Faktas hemsida. Låt datorn läsa upp texter och innehåll för dig!

Till Unga Faktas startsida




















Kära döden..

Skriven av Lisa, 13 år från Varberg.

Känns som mitt liv har ingen mening.När man har förlorat sin enda , bäste vän har livet ingen mening att leva på.Känns inte så kul när alla går ifrån en.Alla bara skiter i en bara för man är som är.Alla bara mobbar en bara för dom har inget att göra och alla andra gör det.Alla bara mobbar en för man lyssnar på " The Beatles ".Så är min vardag hela dagarna.Min allra bästa vän tog livet av sig bara för hon klarade inte av livet längre.Regnet som gud skickade ner från himlen stänkte i vattnet utanför fästningen.Min sorg orkade inte ens skicka ner en liten bit korv från hamnkiosken ner i magen.Magen kurrade efter hunger.Allt jag ville var att vara med bästisen och ligga och lyssna på The Beatles.Livet har sin gång men vad spelar det för roll att trösta efter all sorg , vänner när man ändå sitter med bästa kompisen uppe i himlen och trives som allra bäst , slippa alla kompisar som mobbade en.Kompisar som slösade sin tid på livet med att kalla en för saker som inte ens finns.Mitt liv har avgjorts nu och jag slipper alla kompisarna som slösade sin tid på livet med att inte vara sig själva och bara spela tuffa när dom inte ens är det längst inne i sig.Allt man ska vara är att vara sig själv..och känna sig trygghet i sig.

Betyg 1 av 5 möjligaBetyg 2 av 5 möjligaBetyg 3 av 5 möjligaBetyg 4 av 5 möjligaBetyg 5 av 5 möjliga
Tillbaka till föregående sida
















Det är vi som satsar på Unga Fakta! Copyright © 2000-2026 Unga Fakta AB